Dzięki za fachowy spot. Nawet jakieś VAG'owanie odstawiłem :-) bez rewelacji - brak bibliotek do autka tomo67
Pozdrawiam Wszystkich o za tydzień "barum, barum ... :-)"
Od jakiegiś czasu obserwuję że silnik rano nie zapala równo(lekko sie dławi)
KOlejną niepokojącą wskazówką jest to że czasami kontrolka od świec żarowych pali się dość długo nawet na ciepłym silniku.
Znalazłem taki post
Świecami steruje sterownik w oparciu o sygnał czujnika temperatury. Czujnik ten faktycznie lubi padać ale wtedy mamy najczęściej wahania obrotów (przy pracy na biegu jałowym) oraz czasem lampka od świec świeci się dziwnie długo pomimo że silnik jest gorący.
_________________
Piotruś
Octavia AGR
Gdzie mogę sprawdzić ten sterownik ???
A tak wogóle to pojechałem do mechanika żeby sprawdzić świece żarowe-okazało się że 3 sa padniete. Wymieniłem wszystkie 4. Czy to przez te świece mogła se ta kontrolką tak długo palić ???
Narazie nie podłączałem VAG-a.
Dzisja jeżdzę na nowych świecach i narazie wszystko dobrze. Zobaczymy co będzie dalej.
Byłem na chwilę u elektryka i powiedział i że to musi być coś z przekaźnikiem świec żarowych ponieważ normalnie kontrolka powinna gasnąc po ok 3 sekundach.
a możecie mi powiedzieć ile powinna mniej więcej świecić kontrolka świec, mi sieci ze 3 sekundy a w zimę nie wiem dopiero kupiłem skodę z dizlem i sie uczę ? dodam ze mam silnik 110km. Wczoraj był 1 stopień i tez świeci mi ok 3-4 sekund silnik zapalił ale nie tak szybko jak w ostatnich 2 miesiącach. VAG nic nie pokazuje czy to jest normalne ? pozdrawiam
tom321, Wiec nie masz silnika BKC tylko AHF lub ASV
Swiece zarowe grzeja od temperatury okolo 5'C w dol, jesli jest cieplej, lampka jest tylko kontrolka i sprawdza inne uklady. Wiec teraz jak zgasnie auto powinno bez zajakniecia zapalac. Warto sprawdzic przed zima stan samych swiec, zeby nie zostac z reka w nocniku jak w nocy przyjdzie -30'C :twisted:
I jestem ponownie
rzeczywiście mam silnik AHF. Dziś rano zdjąłem obudowę górną silnika i pierwsze co zobaczyłem To to że na 4 świece żarowe mam podpięte tylko 3 ktoś kiedyś źle założył fajki.
ale to jeszcze nic podłączyłem amperomierz i co sie okazało ze 1 świeca 3 i 4 spalona natomiast ta nie podpięta czyli 2 jest sprawna ale pobiera dziwnie mały prąd tylko 0,5A (i jak silnik miał dobrze palić) Po zamontowaniu nowych BRISEK mam nadzieje ze to już koniec problemów natomiast kontrolka świeci nadal króciutko ok 2-3 sek, mam nadzieje że to związane jest tylko z temperaturą
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te silniki zachowują się w w temperaturach ujemnych?
Miałem ten sam problem, kontrolka od świec się świeciła. Okazało się że były walnięte czujniki pedałów gazu i hamulca. Mechanik mi oznajmił, że ta kontrolka nie koniecznie znaczy że coś jest ze świecami, może coś być z elektroniką. W moim przypadku tak było.
A czy kontrolka ładowania ma coś za znaczenie? Po zapaleniu silnika po ok 1-2 sek gaśnie. Z odpalaniem nie ma problemu. Czy przypadkiem akumulator daje znac, ze konczy sie powoli?
Komentarz